U slučaju da imate paušalnu firmu, podnošenje poreske prijave je obavezan deo poslovanja. Međutim, u pojedinim situacijama greške u prijavi, ili promena u podacima, mogu da zahtevaju da poreska prijava, iako podneta, bude stornirana.
Ovaj proces zahteva nekoliko jednostavnih koraka, uz koje ćete izbeći zastoj u poslovanju ili određene neprijatnosti kao što su kazne.
U nastavku saznajte šta je storniranje prijave kao i na koji način da se ova procedura pravilno izvršava.
Šta znači storniranje poreske prijave?
Storniranje poreske prijave podrazumeva poništavanje ili povlačenje prethodno podnete prijave koja sadrži greške ili nije više validna.
Ova procedura je formalna i obavlja se putem Poreske uprave, bilo direktno u njihovim kancelarijama ili putem elektronskog portala ePorezi, koji koriste brojni poslodavci.
Samo storniranje je neophodno kako bi greške bile ispravljene uz sprečavanje eventualnih posledica kao što su obračun netačnih poreza ili kazne za nepravilnosti, a bez čijeg storniranja ne bi bilo moguće podneti ispravnu prijavu.
Kada je potrebno stornirati poresku prijavu?
Postoji nekoliko situacija u kojima je neophodno storniranje poreske prijave:
- Greške u podacima: Kao kada je u pitanju pogrešan PIB, netačan iznos poreza, ili šifra delatnosti.
- Dupliranje prijava: U slučaju da je ista prijava podneta dva puta.
- Pogrešna vrsta prijave: Može se dogoditi da podnesete pogrešan obrazac za određenu vrstu poreza.
- Izmene u poslovanju: Često se dešava u slučajevima kada je transakcija otkazana ili se promenio obim poslovanja koji utiče na porez.
Kako stornirati poresku prijavu – koraci
Proces storniranja poreske prijave obuhvata nekoliko ključnih koraka. Iako na prvi pogled izgleda složen, uz praćenje ovih koraka, bez problema ćete stornirati prijavu i rešiti problem.
1. Proverite prijavu i pronađite greške
Pre nego što se bacite na ispravku, potrebno je da izdvojite vreme da detaljno proučite prijavu kako biste razumeli šta je pošlo po zlu. Ovo uključuje proveru podataka kao što su PIB, šifre, iznosi i datumi.
2. Pripremite novu dokumentaciju
Kada identifikujete grešku, pripremite ispravnu verziju prijave. Važno je da imate sve potrebne podatke kako bi nova prijava bila tačna i kompletna.
3. Obratite se Poreskoj upravi
Bitno je naglasiti da storniranje ne možete da izvršite samostalno, već je potrebno je da kontaktirate Poresku upravu. To možete da uradite lično, putem telefona ili kroz ePorezi portal, uz navođenje razloga za storniranje, a oni će vam dati informacije koji su koraci u nastavku postupka.
4. Podnesite zahtev za storniranje
U nekim slučajevima, potrebno je da podnesete zvaničan pisani zahtev za storniranje. Ovaj dokument obično uključuje podatke o prijavi koju želite da stornirate, razloge za to, kao i vaše kontakt informacije.
5. Podnesite ispravnu prijavu
Nakon što je storniranje odobreno, na red dolazi podnošenje nove i ispravne prijave. Ovaj korak je neophodan kako biste ispoštovali zakonske obaveze i izbegli moguće posledice.
7. Pratite status zahteva
Nakon što predate zahtev i novu prijavu, redovno proveravajte njihov status putem portala ePorezi, ili kontaktirajte nadležnu poresku službu kako biste bili u toku i osigurali da je procedura uspešno završena.
Iako, ako pratite korake, nema mnogo prostora za greške, ipak, one mogu nastati u pojedinim situacijama kada ne dostavite dovoljno detalja u zahtevu za storniranje, zaboravite da podnesete novu prijavu, nakon što je prethodna stornirana, ili u slučajevima kada propustite rokove za podnošenje ispravke.
Kako biste izbegli nepredviđene neprijatne situacije, važno je da redovno i detaljno pratite smernice i rokove koje dobijate od Poreske uprave.
Storniranje poreske prijave na prvi pogled može da iztgleda komplikovano, ali uz jasne korake i pravilnu pripremu, proces je jednostavan i brz.
Uvek je bolje da sprečite greške tako što ćete detaljno proveriti sve informacije pre podnošenja poreske prijave.
Ukoliko ipak naiđete na problem, ili niste sigurni kako da ga rešite, stručna pomoć može biti ključna za rešavanje situacije. Potražite konsultacije sa knjigovođom ili koristite web aplikaciju za paušalce kako bi vaše poslovanje moglo da se razvija, a vi mogli da budete mirne glave.