Šta je nalog za prenos i kako se on popunjava?

Bilo da ste već otvorili, ili tek planirate da otvorite paušalnu firmu, sigurno ste se susreli sa mnoštvom informacija i stvari na koje morate da obratite pažnju, kako bi vaše poslovanje bilo zakonski regulisano i da biste izbegli dodatne troškove i neprijatnosti.

S druge strane, postoje stvari koje ćete skoro svakodnevno koristiti, kao kada je u pitanju nalog za prenos, te je potrebno da savladate kako da pravilno rukovodite papirologijom i terminima da biste sebi olakšali poslovanje.

U nastavku saznajte šta je nalog za prenos, kako se pravilno popunjava i kada se on koristi.

Šta je nalog za prenos?

Nalog za prenos je obrazac za prenošenje sredstava s jednog računa na drugi, bez potrebe podizanja gotovine. Ovo je najčešći bezgotovinski instrument plaćanja i može biti u elektronskom ili papirnom obliku.

Ova metoda prenosa sredstava, osim što je jednostavna, bitna je za brzo funkcionisanje platnog prometa, a samim tim, umnogome pomaže pravnim i fizičkim licima da na brz način izvrše plaćanje bez potrebe da korišćenjem gotovine.

Kada se koristi nalog za prenos?

Nalog za prenos se koristi u različitim situacijama, a neke od najčešćih su:

  • Plaćanje dobavljačima: Kada preduzeće ili preduzetnik želi da plati za robu ili usluge koje je nabavio od dobavljača.
  • Uplata poreza i doprinosa: Za izmirivanje poreskih obaveza prema državi, kao što su porezi na dohodak, PDV ili doprinosi za socijalno osiguranje.
  •  Isplata zarada zaposlenima: Prenos plata direktno na tekuće račune zaposlenih.
  • Prenos sredstava između sopstvenih računa: U slučaju da imate više računa u istoj ili različitim bankama, možete da koristite nalog za prenos za kako biste prebacili sredstava između tih računa.

Kako se popunjava nalog za prenos ?

Popunjavanje naloga za prenos na pravilan način, od suštinskog je značaja da bi transakcija bila uspešno izvršena.

U nastavku je dat detaljan pregled svih stavki koje treba da popunite:

  • Platilac (nalogodavac): U ovo polje je potrebno uneti tačan naziv i adresu pravnog ili fizičkog lica koje vrši plaćanje.
  • Svrha plaćanja: Navedite jasan i precizan opis plaćanja, na primer -Plaćanje fakture br. 123 za nabavku kancelarijskog materijala.
  • Primalac: Unesite naziv i adresu pravnog ili fizičkog lica koje prima uplatu.
  • Šifra plaćanja: Stavka koja pojedine najviše buni. Ovo je trocifrena šifra koja označava vrstu transakcije. Na primer, šifra 289 označava uplatu po računu ili prenos sredstava, a detaljan spisak šifara plaćanja možete pronaći u uputstvu banke.
  • Račun platioca: Unesite broj tekućeg računa platioca sa kojeg se sredstva prenose.
  • Račun primaoca: Unesite broj tekućeg računa primaoca na koji se sredstva uplaćuju.
  • Iznos: Navedite tačan iznos koji se prenosi, izražen u dinarima.
  • Datum: Unesite datum kada se nalog popunjava i predaje banci.
  • Pečat i potpis: Da bi bio potpun, nalog treba da bude overen potpisom ovlašćenog lica platioca. Prema važećim propisima, upotreba pečata nije obavezna, ali ako se koristi, treba da bude deponovan u banci zajedno sa potpisom ovlašćenog lica.

Iako na prvi pogled izgleda da ima previše informacija, nakon samo nekoliko popunjenih naloga za prenos, ova procedura će ući u rutinu i biće potrebno da izdvojite svega nekoliko minuta kako biste uspešno obavili transakciju.

Da li može da se opozove nalog za prenos?

Ma koliko se trudili da sve popunite bez greške, u pojedinim situacijama su one neizbežne, te se sigurno pitate šta da uradite ako se nađete u ovoj neprijatnoj situaciji.

Dobra stvar je da nalog za prenos može da se opozove, ali to isključivo zavisi od statusa transakcije i procedura banke u okviru koje je prenos izvršen.

Zakonom o platnim uslugama, platni nalog postaje neopoziv u trenutku kada ga banka primi, osim ako nije drugačije dogovoreno između korisnika i pružaoca platnih usluga.

Bitno je da, u slučaju da primetite grešku nakon predaje naloga, odmah kontaktirate svoju banku kako biste proverili da li postoji mogućnost da opozovete ili zaustavite transakciju.

Međutim, imajte u vidu da, ako su sredstva već preneta na račun primaoca, opoziv možda neće biti moguć. U tom slučaju, ostaje vam da probate da se dogovorite direktno sa primaocem o povraćaju sredstava.

Popunjavanje naloga za prenos veoma je jednostavno i umnogome olakšava, kako poslovanje, tako i svakodnevno funkcionisanje i plaćanje.

Potrebno je samo da detaljno ispratite smernice i da pažljivo popunite tražene podatke.

Ipak, u slučaju da su vam potrebne dodatne informacije i pomoć, uvek možete da se obratite svojoj poslovnoj banci, ili da se konsultujete sa knjigovođom. Ukoliko želite da optimizujete proces prenosa sredstava, iskoristite mogućnosti koje vam pruža aplikacija za paušalce, u kojoj kreiranjem IPS naloga možete brzo i sigurno preneti sredstva u samo par klikova.

Isprobaj Paušalko web aplikaciju besplatno

Digitalizujte svoje poslovanje – izdajte i šaljite fakture i profakture, automatski ih evidentirajte u sistemu, pratite zakonske limite prihoda i vodite poslovanje bez stresa. Sve što vam je potrebno za paušalnu agenciju, na dohvat ruke!